2012. november 4., vasárnap

Barna-bézs virágos torta


Ez a torta egy igazán friss darab:)
Színeit az ünnepelt kedvenceihez igazítottam.
Valami nőciset és elegánsat akartam, így született ez a torta.

Hozzávalók:

Piskóta
-4 tojás
-25 dkg cukor
-2 dl olaj
-2 dl narancslé ( vagy más gyümölcslé)
-30 dkg finomliszt
-1 csomag sütőpor

A sütőt 200 fokra melegítjük.
A tojásokat a cukorral habosra keverjük.
Állandóan kevergetve hozzáadjuk az olajat, majd a gyümölcslevet.
A lisztet, a sütőport elkeverjük, majd hozzáöntjük azt is.
Sütőpapírral bélelt tortaformába (26cm-es) öntjük és 180 fokon, légkeveréssel 40-45 pecig sütjük.
Rácson teljesen kihűtjük.

Krém
-2 csomag gesztenyemassza
-5 dl Cukrászhab /Hulala habtejszín

A gesztenyemasszát krumplinyomón átnyomjuk, a tejszínt kemény habbá verjük, majd összekeverjük őket.
És ennyi. Pont elég édes a gesztenyemassza, nem kell tovább édesíteni.

A tortát 3 lapra vágjuk, kétszer megtöltjük, majd bevonjuk vele a tortát is. Ezután hűtőbe tesszük egy éjszakára (de legalább 4-5 órára).

Díszítés
-600g barna marcipán (én a natúrt színezem barna folyékony ételfestékkel)
-150g natúr marcipán
-bézs színű cukoríró/ fehércsokis cukoríró (dr Oetker)
-barna szalag

A tortához előre lehet dolgozni. Én a marcipánt előre megszíneztem barnára.
A "gyöngyöket", illetve a marcipánrózsát is előző nap legyártottam.
Nagyon sok videó van a neten arról, hogy hogyan kell marcipán/fondant rózsát készíteni, íme egy: Marcipán/fondant rózsa készítése


Az oldalára a virágokat egy kiszúróval csináltam. A virágok közepétől kicsit feljebb egy mini virágkiszúróval kiszúrtam mindet, majd "felragasztottam" (megnedvesítettem) őket a torta oldalára.
A torta köré tettem a szalagot, majd a gyöngyöket (golyókat), és végül a cukoríróval megdíszítettem az egészet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...