2012. november 6., kedd

Banános-diós gyümölcskenyér



Hát igen, szeretjük a gyümölcskenyereket (is)...:)

Gyermekeim gyümölcsfogyasztása közelít a nullához, így még a banán is rohadásnak indult az elmúlt napokban. Gondoltam felhasználom valami olyasmire, amit tuti megesznek.
Hát jól tippeltem!:)
Olyan az íze, mintha banánturmixot innék valami finom sütihez.
A recept érdekessége, hogy a hozzávalók között szerepel a tej, de az elkészítés közben sehol sem írja az eredeti, hogy tegyük bele. Én beletettem, ha már...
Ja, és a receptet az ehavi GoodFoodban találtam.

Hozzávalók

-100 g olvasztott vaj
-140 g porcukor
-1 felvert tojás
-225 g liszt
-2 ek sütőpor (ez kb egy csomag)
-4 nagyon érett banán
-85 g apróra tört dió
-50 ml tej

Melegítsük elő a sütőt (villany:180 fok, légkeveréses: 160 fok, gáz: 4-es fokozat) és béleljük ki sütőpapírral a formát.
Egy nagy tálban keverjük össze a vajat, cukrot, tojást, majd lassan adjuk hozzá a lisztet és a sütőport. Ezután mehet bele a tej.
A banánokat törjük péppé, majd a dióval együtt keverjük a tésztához.
Én az egész műveletet robotgéppel csináltam.
Ezután öntsük a formába és süssük 1 órát, vagy ameddig már nem ragad semmi a beleszúrt fogpiszkálóra.
Ha elkészült hagyjuk a formában kihűlni.

Majd legyünk résen, hogy nekünk is jusson belőle...:)

Ha valaki ütősebbé szeretné tenni ezt a kis gyümölcskenyeret, eheti vaníliafagyival, vagy az alábbi csokiszósszal (vagy mindkettővel:))

Csokiszósz

-300g étcsoki
-1 ek vaj
-300 ml tejszín
-75 ml tej

A darabolt étcsokit forrásban lévő víz felett olvasszuk meg a vajjal.
Melegítsük fel a tejszínt és a tejet egy lábosban, majd öntsük bele a csokit és keverjük össze.
Melegen, kancsóban tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...