2012. december 2., vasárnap

Karácsonyi cukorbot keksz



Itt a december, advent első vasárnapja van és kint esik a hó...ez beillene egy giccses filmkezdésnek is, de azért én még ráteszek egy lapáttal ezzel a sütivel!
A neten találtam a receptet és szerintem szuper ötlet!
És legalább a fogaknak sem árt (annyira..)! :)

Hozzávalók:

-40 dkg finomliszt
-1/2 tk. só
-1 tk. sütőpor
-23 dkg puha vaj
-20 dkg porcukor
-2 tojás
-2 tk. vaníliás cukor vagy mézeskalács fűszer

-natúr kakaópor
-piros (vagy más) ételfesték

Én tudtam előre, hogy szeretnék piros-fehér és barna-fehér botokat, ezért kicsit macerás volt az alapanyagokat elosztani begyúrás előtt, de azért sikerült.
1/4 rész lett barna, 1/4 rész lett piros és 2/4 rész lett fehér (natúr).
A tojásokat felvertem és utána osztottam el súlyra.
A piros és a barna tésztához a színezéket/kakaóport még az összegyúrás előtt keverjük a hozzávalókhoz.
A barnánál a kakaópor mennyiségével kevesebb lisztet adjunk a tésztához!

Ha összegyúrtuk a tésztákat tegyük kb fél órára hűtőbe.
Hűtés után a különböző színű tésztákból zsinórokat sodrunk és a forma kialakítása után méretre vágjuk.
Nekem nem sikerültek túl vékonyra (finoman szólva), mert ahhoz valahogy túl lágy volt a tészta, így ezek a cukorbotok egy mammutnak is teljesen okésak.
Sütés előtt:



180 fokon süssük kb. 15 percig, de sütőtől függ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...