2012. december 11., kedd

Mézeskalács házikó(k)



Mindig is nagyon tetszettek ezek a házikók, és kacérkodtam a gondolattal, hogy majd egyszer csinálok én is.
De amíg nem voltak gyerekeink, valahogy nem éreztem vágyat, hogy magunknak csináljak, pedig akkor még időm is lett volna..
Na de akkor még édes tudatlanságban éltem az idő fogalmát illetően.:)

Viszont most a decemberi GoodFood magazinban megláttam egy mézeskalács házikót, és hozzá a receptet, valamint a sablont(!) és újra eszembe jutott a dolog.

Én 2 házat csináltam, de díszítéssel együtt majdnem egy hétig elszórakoztam velük.
Mentségemre legyen mondva, hogy ezt egy gyerekes háznál csak este-éjjel lehet csinálni...pláne a díszítést.
Így is már kinézték a házakat a gyerekek a Lego figuráknak, na meg a kispóniknak és egyéb állatfajtáknak lakhelyül..ehhez még lesz 1-2 szavam..:)

Hozzávalók:
(ez 2 házhoz elegendő+ egy mézeskalács laphoz, amit a házak alá tettem / vagy mazochistáknak 4 házikóhoz:D)

-1 kg liszt + a munkalap lisztezéshez
-300g felkockázott hideg vaj
-2 ek. mézeskalács-fűszerkeverék
-1 ek. szódabikarbóna
-450g barna cukor
-3 nagy tojás
-225g méz
-1 csipet só

A cukormázhoz:

-3 tojásfehérje
-300g porcukor
-pár csepp citromlé

+ sablon a házikóhoz (teteje, eleje, alul pedig az oldala - és mindenből kettőt sütünk egy házhoz..ugye)


A liszt felét és a vajat tegyük késes robotgépbe, és keverjük simára.
Ha nincs ilyenünk, akkor a lisztet a darabolt vajjal addig morzsolgassuk, míg apró morzsás lesz.
Adjuk hozzá ezután a többi lisztet, fűszert, szódabikarbónát és egy csipet sót.
Tegyük egy nagy keverőtálba és adjuk hozzá a cukrot.
Habverővel keverjük össze a tojásokat és a mézet, majd fakanállal dolgozzuk össze a lisztes keverékkel.
Kézzel addig gyúrjuk, míg sima, ruganyos tésztát kapunk.

Melegítsük elő a sütőt (villany: 200 fok, gáz: 6-os, légkeveréses: 180 fok)

Osszuk 4 felé a tésztát.
A negyedét nyújtsuk ki 6-7 mm vastagra. Az előre megrajzolt (én sütőpapírra) sablont tegyük a mézesre és vágjuk körbe egy éles késsel. Minden elemből 2 kell egy házhoz, ezt ne felejtsük el..:)
Az egy házhoz való elemeket egy tepsiben, egyszerre süssük.
A tepsibe tegyünk sütőpapírt és 8-10 perc alatt süssük aranybarnára a ház elemeit.
Ha 4 házat akaruk, akkor ezt négyszer ismételjük.
Én 2 házat csináltam, a másik 2/4 részt összegyúrtam, kinyújtottam egy gáztepsi méretűre és betettem sütni. Ebből lett a házak alatti "lap".

Ha megsültek a ház elemei, óvatosan tegyük rá újra a sablonokat és ahol megnőtt a forma, ott vágjuk körbe újra éles késsel, valamint az ablakot-ajtót is ilyenkor vágjuk ki, majd hagyjuk teljesen kihűlni.


Ezután készítsük el a cukormázat.
A tojásfehérjéket kezdjük el verni robotgéppel, majd amikor már kezd a hab keményedni, adjuk hozzá az átszitált(!!!) porcukrot, végül keverjünk bele pár csepp citromlevet is.
Akkor kész, ha szép fényes, sima, krémes állagú.

Töltsük kis zacskóba, a csücskén vágjunk egy icipici lyukat ollóval és díszítsük ki tetszés szerint a ház falait, tetőket.
Hagyjuk 1 éjszakát száradni.

A házak összeállítását a falakkal kezdjük.
A mézeskalács lapok szélére, ahol a falak találkoznak, nyomjunk cukormázat és oldalról valamivel támasszuk meg őket összeillesztés után. (én marcipántömbökkel és fondantgolyóval tettem ezt)
Én még ragasztottam pár cukorkát is a házra.
Hagyjuk így állni őket néhány órát (egy éjszakát hagytam).



Ha a falak már stabilan állnak, megszáradt a cukormáz közöttük, jöhet a tető.
A falak szélére, ahol találkoznak a tetővel, nyomjunk cukormázat, illesszük rá a tetőt és tartsuk úgy pár percig, hogy kicsit megszilárduljon.
Nekem ennél is szükség volt egy kis utólagos támasztásra, nem mertem úgy hagyni éjszakára, míg szilárdult.



Amikor minden megkötött, jöhetett a lap.
Erre ráragasztottam cukormázzal a házakat, és díszítettem a lapot.
A terülő cukormázhoz egy pici vizzel higítottam az eredeti mázat, de tényleg picivel, ha túl híg, akkor mehet hozzá a sűrűbb mázból újra.:)
Aztán kiskanállal és egy sűrű ecsettel terítettem a kontúrok között.

A kerítést babapiskótából, a fenyőket marcipánból csináltam.







2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...