2013. január 8., kedd

Vár torta


Na ha valami, hát ez a torta igazán nagy sikert aratott.
Elég bíbelődős történet, de szerencsére nem kellett vele rohannom, mert itthonra készült.
Sárkányt nem gondoltam rá, de a kisfiam szerint anélkül nem vár a vár.
Úgyhogy még egy sárkányt is formáztam a végén.:)

Piskóta:

-8 tojás
-50 dkg cukor
-4 dl olaj
-4 dl narancslé ( vagy más gyümölcslé)
-60 dkg finomliszt
-2 csomag sütőpor
-8 ek. natúr kakópor

A sütőt 200 fokra melegítjük.
A tojásokat a cukorral habosra keverjük.
Állandóan kevergetve hozzáadjuk az olajat, majd a gyümölcslevet.
A lisztet, a sütőport elkeverjük, majd hozzáöntjük azt is.
Ezt kétfelé osztottam, egy magasabb falú tortaformába és egy alacsonyabb szögletes formába.
Ha a szögletes mellé egy nagy piskótát készítünk másodiknak, az is jó, és akkor abból kell kiszaggatni korongokat, amiből össze lehet állítani a tornyokat.
Az alacsonyabb lesz a vár maga, a másik piskótából pedig a bástyák lesznek majd.
Sütőpapírral bélelt formákba töltöttem, 180 fokon, légkeveréssel 40-45 perc alatt megsütöttem.
Én egyszerre a kettőt.

A töltelék tejszínes csokikrém volt.

A szögletes, alacsonyabb piskótát teljesen kihűtöttem, majd a sarkait egy nagy pogácsaszaggatóval (vagy lehet egy nagy pohárral, korsóval is) levágtam.


Ugyanezzel a szaggatóval kell majd a bástyákat kiszaggatni is.
Én ezt a kerek formában sütött piskótából tettem, mert ez magasabb volt, mint a szögletesem, és így nem kellett több korongot kiszaggatnom,csak a 4 bástyát.
Kiszaggatunk (vagy kivágunk-jóval macerásabb) 4 db bástyának valót.
Ha alacsonyabb piskótából dolgozunk, akkor több kört kell kiszaggatni, majd azokat egymásra építeni.
Nekem volt olyan henger,ami alacsonyabb lett, ezeknél trükköztem és még szaggattam mellé másik kört is.

A szögletes részt csak egyszer töltöttem meg, mert tényleg alacsony volt.
Majd a bástyákat is megtöltöttem, én ezt kétszer, de ki hogy akarja.
Azért a biztonság kedvéért minden bástyába szúrtam egy-egy méretre vágott hurkapálcikát, hogy nehogy elcsússzanak a bástyát alkotó piskótakorongok.

Krémmel "hozzáragasztottam" a várhoz, majd lekentem krémmel az egész várat és mehetett a hűtőbe dermedni.


Mikor kivettem lekentem az egészet felvert tejszínnel, hogy még simább legyen a felülete.

Majd jöhetett a borítás.
Hát nem gondoltam, hogy ennyi részlet van egy váron...

fondantból dupla adagot csináltam, és nem is maradt sok belőle.:)
Kevés fekete ételfestéket kevertem hozzá még folyós állapotban, így kaptam egy szép szürke színt a végére.
Az indákat cukoríróval csináltam, a sárkányt marcipánból.




4 megjegyzés:

  1. Gratulálok a tortához, milyen krémmel kented le a piskótát?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! A töltő krém-tejszínes csokikrém- ment rá kívülre is, majd tejszín is,miután a krém rádermedt.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klasz...Hogyan mintáztad meg a vár falat??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát akkoriban még nem sok eszközöm volt, szerintem vagy késsel vagy saslikpálcikával karcoltam bele a vonalakat.:-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...