2013. január 13., vasárnap

Cake pop avagy a sütinyalóka



Néhány napja egy tetemesebb halom piskóta fölött állva jött az ötlet, hogy végre kipróbáljam ezt is.
Van egy kedvenc blogom, Bakerella, ő az ötletgazda és hát a Cake popok királynője.
De persze rengetegen csináltak és csinálnak sütinyalókát azóta.

Hozzávalók:

-piskóta
-valamilyen krém, puding, mascarpone, lekvár, amit szeretünk sütibe, tortába
-csoki a bevonáshoz
-a dekoráláshoz szórócukor, dió, kókuszreszelék stb.
-hurkapálcikák, saslikpálcák

Pontos mennyiségeket nem tudok írni, mivel maradt egy tál piskótadarabkám (mondjuk egy tepsire való), meg valamennyi csokis krémem (kb 30-40 dkg).
A piskótát öszemorzsoltam jóó apróra, majd belegyúrtam a krémet, de apránként, és közben néztem az állagát, hogy nehogy túl lágy legyen.
Amikor ez megvolt, betettem a hűtőbe egy kicsit.

Majd golyókat formáztam belőle.


A csokit felolvasztottam gőz fölött, majd megmártottam benne a hurkapálcikák végét és felszúrtam a golyókat a csokis végükre.


Ezt is betettem a  hűtőbe úgy fél órára.

Ezután pedig nem volt más hátra, mint megmártani a golyókat a csokiban.
Ehhez egy evőkanál a segítségükre lesz, azzal merjünk ki sok csokit és abban kezdjük el forgatni a sütigolyót.
Majd szórjuk meg színes szórócukorral, kókusszal, dióval...
A dekorálással gyorsnak kell lennünk, mert hamar szilárdul, azaz mártás után azonnal.
Persze ha van színes csokipasztillánk otthon (merő véletlenségből), akkor még mutatósabbakat lehet készíteni, vagy olajos bázisú ételfestékkel lehet színezni az olvadt csokit, de vízbázisúval tilos, tönkremegy a csokink. (nálam a rózsaszínek szinezettek)

Ha kész vannak a sütinyalókák, akkor egy hungarocell lapba szúrogassuk bele őket és ismét hűtő.
Ha megszilárdult teljesen a csokimáz, be is lehet csomagolni egyesével celofánba őket, masnit kötni a szárukra stb, nagyon mutatós kis ajándék lehet, ha nem épp egy buliba visszük.

Az a jó benne, hogy bármikor megszakíthatjuk a folyamatot, a kész darabok és a félkész golyók mehetnek a hűtőbe, a csokit meg újra fel lehet olvasztani.
Szóval gyerekek mellett is bevállalható.:)
A tésztájával is lehet kísérletezni, olyan dolgokat belecsempészni, amit amúgy mondjuk a gyerekek nem esznek meg.
Egyszóval jópofa dolog, és gyerekeknél, meg idősebb gyerekeknél is :) garantált siker!

Pont nemrég láttam egy videót is a CuppCake blog szerzőitől, arról, hogyan is készül a Cake pop.
Tök jó kis videó, mindössze 1,5 perc. Ők ott pl vajat és némi sajtkrémet tesznek a csokis piskótához, hogy összeálljon, szóval ez is egy opció, de tényleg határ ebben is a csillagos ég.

A sütinyalókám a Gasztrovilág.hu-n is megjelent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...