2013. november 27., szerda

Csokis pöfeteg



Jelentem, elkezdtem a karácsonyi készülődést! Keresgélem a jobbnál-jobb recepteket, a gyerekekkel feldíszítettük már a házat és hát elkezdtem sütögetni, kísérletezni az Ünnepre.
Ez az egyik olyan süti, amit mindenkinek meg kell sütnie.:-)
Annyira kis mutatós, és persze nagyon finom!
Az viszont bele kell kalkulálni, hogy minimum pár órát hűtőben kell lennie sütés előtt, de ajánlom az egy éjszakás vakációt.
Nagyon sok recept kering a neten, az enyém eredetijét TücsökBogárnál olvastam.
Csokiimádóknak kötelező!

Hozzávalók:

-15 dkg étcsokoládé
-12 dkg liszt
-3 dkg kakaó
-1 teáskanál sütőpor
-csipet só
-8 dkg vaj
-7,5 dkg barna cukor
-7,5 dkg cukor
-1 db tojás
-2 evőkanál tej

A forgatáshoz:
-5dkg kristálycukor
-5 dkg porcukor
1. A csokoládét vízgőz fölött felolvasztjuk, majd valamennyire lehűtjük.
2. A lisztet, kakaót, sütőport és a csipet sót összekeverjük.
3. A vajat a két féle cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk az egész tojást.
4. Ezzel tovább keverjük, majd amikor egyenletessé válik a massza, hozzákeverjük az olvasztott csokoládét.
5. Beleforgatjuk a lisztes keveréket és a tejet, és simára keverjük.
6. A tésztát folpackba csomagoljuk és néhány órára vagy egy éjszakára hűtőbe tesszük.
7. Másnap kivesszük és a tésztát 24 részre osztjuk. Én késsel vágtam szét kb egyforma darabokra.
8. Golyókat formálunk belőlük és először a kristálycukorban, majd jó alaposan a porcukorban forgatjuk meg őket.
9. Ezután mehetnek a sütőpapírral bélelt tepsibe, majd a sütőbe 12-15 percre, 175 fokra. Amikor kivesszük még lágy belül, de pár perc alatt megszilárdul, nem szabad tovább sütni!!!
Jól záródó dobozban kb 1 hétig eláll, de szerintem azt még sehol nem élte meg.....:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...