2013. november 25., hétfő

Fodros ombre torta





Ezer éve szeretnék ombre tortát csinálni, de valahogy mindig mást csináltam.
Most anyukám születésnapjára elkészítettem egy fodros verziót.
Belül egy diótorta volt, ez:

Piskóta:

-8 tojás
-160 g nyírfacukor
-130 g liszt
-30 g finomra darált dió
 -fahéj
-1 narancs reszelt héja

1. A tojás sárgáját fehéredésig habosra keverem a narancshéjjal.
2. A fehérjét a nyírfacukorral nem túl kemény habbá verem, majd a két habot lazán összekeverem és óvatosan belekeverem a lisztet, a fahéjat és a diót.
3. Betöltöm a tortakarikába és 160 C-fokos előmelegített sütőben 40-45 perc alatt készre sütöm.

Krém:

-230 ml tej
-250 g cukor
-30 g keményítő
-1 vaníliarúd
-150 g darált dió
-300 g vaj
-100 g olvasztott fehércsokoládé
-2 dl habtejszín
-habfixáló

 1. A keményítőt keverjük el egy kevés tejben, a többit tegyük fel forrni a vaníliával (én szétvágtam, és kikapartam a magokat, majd a vaníliarudakkal együtt tettem a tejbe).
2. Ha felforrt, sűrítsük be a keményítővel, majd a főzőlapról levéve, keverjük el benne a nyírfacukrot és a diót.
3. Ha lehűlt ez az alap akkor habosítsuk ki a vajjal, majd keverjük bele az olvasztott fehércsokoládét.
4. Végül a felvert habtejszínnel lazítsuk a krémet. Mielőtt betöltjük, mehet egy kicsit a hűtőbe a krém, keményedni.
5. A kihűlt piskótát vágjuk háromfelé és töltsük be a krémmel.

A torta kívül fondantborítást kapott, először egy teljes fehér borítást, majd soronként színeztem a fodrokat egyre sötétebb lilára.
A fodrok elkészítéséről itt egy kis videó.
Nem mondom, hoogy nem időigényes, ráadásul nekem volt, hogy leesett egy sor, de a végeredmény igazán megéri.
Mondjuk arról nem mesélek, hogy miket mondtam, mikor leesett egy sor fodor.... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...