2013. február 11., hétfő

Mákosguba torta



A recept eredetijét még karácsony előtt láttam a Szuflé magazinban.
Módosítottam néhány ponton (pl nem sütöttem tésztaalapot, csak a mákos gubából áll a torta), de alapvetően az ötlet onnan való.
Karácsonyra végül nem készült el, mert így is több kg süti jutott mindenkire, viszont most igen, lévén hogy sok a mákosguba-rajongó a családban.:)

Hozzávalók egy 18 cm-es kapcsos tortaformához:

6 db kifli
6 dl tej
10 dkg kristálycukor
20 dkg darált mák
4 db tojássárgája

4 db tojásfehérje
20 dkg porcukor

1. A tejben keverjük el a kristálycukrot, a mákot és a tojássárgákat.
2. A kifliket vágjuk kis darabokra és öntsük le a mákos tejjel, keverjük jól össze, hogy a tejet jól be tudja szívni a kifli.
3. A sütőt melegítsük 170 fokra.
4. A tortaformát kenjük ki vajjal, majd tegyük bele a mákos gubát. Én bele is nyomkodtam kicsit, hogy ne legyen hézag sehol.
5. A szobahőmérsékletű tojásfehérjét kezdjük el géppel habbá verni. Mikor már habos, de még nem kemény, kanalanként adagoljuk hozzá a porcukrot. Minden kanál cukor után verjük a habot egy ideig, míg a végén fényes, kemény habot kapunk.
6. Kenjük a tojásfehérjét a tortára, de úgy, hogy a tortaforma széléhez ne érjen, mert akkor sütés után nem fogjuk tudni leszedni róla a tortakeretet és széttörik a hab. (Én így is alulról felfelé toltam ki a  kész tortát a keretből, mert megnőtt a hab és nem fért volna át a kereten.)
7. Süssük 25 percig 170 fokon. Ha megsült, várjuk meg, míg teljesen kihűl, majd nyugodtan hűtőbe is tehetjük. Csak hidegen tudjuk majd szépen szeletelni.

A mákosguba nem túl édes, de a hab igen, így a kettő együtt tökéletes ízkombinációt alkot.

A receptem a Gasztrovilág.hu-n is megjelent!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...