2013. február 7., csütörtök

Körtés, mandulás torta



A hagyományos gyümölcsös pite modern változata.

Hozzávalók:

500g linzertészta

5 körte meghámozva, magház nélkül, feldarabolva
25g barna cukor
fahéj

140g apró szemű zabpehely
50g liszt
50g őrölt mandula
100g barna cukor+ kevés a süti tetejének megszórásához
140g hideg vaj felkockázva
3 ek. méz

szeletelt mandula

1. Melegítsük elő a sütőt. (légkeverés:160 fok,villany: 180 fok, gáz: 4-es fokozat)
2. A tésztát nyújtsuk ki akkorára, hogy kibélelhessük a piteformát. Tegyünk a közepére sütőpapírt, és szórjunk rá sütőbabot (én sima szárazbabot szórtam rá) és süssük 20 percig.
3. Vegyük le róla a babot és a sütőpapírt, majd tegyük vissza még 10 percre a sütőbe.
4. Egy tálban keverjük össze a körtéket 25g barna cukorral és a fahéjjal és tegyük félre.
5. A zabpelyhet egy kicsit őröljük meg, hogy apróbb legyen, majd a liszttel, az őrölt mandulával, a 100g barna cukorral, a felkockázott vajjal és egy csipet sóval morzsoljuk össze. Ehhez "gyúrjuk" hozzá a mézet is.
6. A sütő hőmérsékletét növeljük 200 fokra (légkeverésnél: 180 fok, gáz: 6-os fokozat).
7. A körteszeleteket rendezzük el a megsült tésztán, majd a zabpelyhes tésztát egyengessük el rajta. (Én több darabra szedtem és úgy csináltam)
8. Szórjuk meg szeletelt mandulával és hintsük meg egy kevés barna cukorral, majd süssük 30 percig.



Recept: GoodFood magazin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...