2013. július 30., kedd

Gru torta avagy éljenek a Minyonok!


A mostani szülinapi torta elkészítése előtt több téma is felmerült, de aztán megkaptam a tuti tippet, miszerint az ünnepelt jelenlegi kedvencéről, a dagi Minyonról kellene tortát készítenem.
Szóval minyonok. Azaz Minyonok.
Ugyan a mesét még nem láttam, de két kisgyerek anyukájaként a szereplőket azért ismerem.:-)
Ahogy az lenni szokott, már napokkal előtte fotókat nézegettem, krémeken agyaltam, majd utolsó napra össze is állt a fejemben, hogy nem 2D-s lesz a torta (bár az egyszerűbb lett volna, de szeretem a kihívásokat ugye:)), hanem 3D-s.

Oké, akkor krémek. Nagyon szereti a málnát. Ó, de most épp kikísérleteztem egy tök jóóó és szupertitkos fehércsokis trüffelkrémet, mi lenne, ha az? Na jó, akkor ebből találjunk ki valamit.
Így az öt réteg krémből három tejszínes-málnás lett, kettő pedig fehércsokis trüffel.
A hatás nem maradt el! :-)

Hozzávalók a piskótához (4 db 18 cm-es formában sütöttem):

500g puha vaj
900g liszt
560g barna cukor
10 tojás
4 tk. sütőpor
1/2 tk. só
8 ek. natúr joghurt

1. Melegítsük elő a sütőt (villany: 160 fok, gáz: 3-as) és vajazunk-lisztezzünk ki a 18 cm átmérőjű tortaformát.
2. Tegyük a hozzávalókat egy nagy tálba és habverővel dolgozzuk sima masszává.
3. Tegyük a tészta 1/4 részét a formában, majd süssük kb 35-40 percig, illetve tűpróbáig.
4. Hagyjuk teljesen kihűlni.
5. Én kiválasztottam a 2 legvastagabb lapot, azokat kettévágtam, így lett 6 lapom.
6. Ezután jött a krémekkel való megkenés, faragás, majd kívül is egy réteg krémes borítás. A torta magassága miatt én 3 merevítőt is szúrtam bele, nehogy szétcsússzon a torta.
7. A borítás előtt lehetőség szerint pár órára, de legjobb egy éjszakára hűtőbe tenni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...