2013. május 14., kedd

Pink torta cicával


Sokat agyaltam, hogy milyen tortája legyen az ünnepeltnek, sok verzió megfordult a fejemben, és végül ez lett a nyertes pályamű.
Szerencsére neki is nagyon tetszett és be kell valljam, nekem is az egyik kedvenc csajos tortám lett.
Belül tutti-frutti pudingos-tejszínes krém volt és egy nagyon finom piskóta, amit mindjárt meg is osztok.
A borítás fondant, a cica marcipán volt.
A neten mindenféle képek és útmutatók alapján készítettem a cicát, és azt hiszem a fotókon látható, hogy mennyivel hálátlanabb anyag, mint a fondant. Szegénykém megizzadt :D


Hozzávalók a piskótához:

250g puha vaj
450g liszt
140g barna cukor
140g barna nádcukor
5 tojás
4 ek. méz
2 tk. sütőpor
1 tk. fahéj
1/4 tk. só
4 ek. natúr joghurt

1. Melegítsük elő a sütőt (villany: 160 fok, légkeveréses: 140 fok, gáz: 3-as) és vajazunk-lisztezzünk ki 2 db 18 cm átmérőjű tortaformát (persze ha nincs kettő, akkor egymás után süssük meg őket:))
2. Tegyük a hozzávalókat egy nagy tálba és habverővel dolgozzuk sima masszává.
3. Osszuk el a tésztát a 2 formában, majd süssük kb 35-40 percig, illetve tűpróbáig.
4. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd mindkét tortalapot vágjuk két lapra.
5. Az így kapott 4 lapot töltsük meg krémmel (én tutti frutti pudingos-tejszínes krémmel), majd kívül is kenjük le. Elég magas torta lesz, így én 2 merevítőt (méretre vágott hurkapálcikát) is szúrtam bele, nehogy szétcsússzon a torta.
6. Lehetőség szerint pár órára, de legjobb egy éjszakára hűtőbe tenni.
7. Ezek után lehet díszíteni, borítani. Én először a tetejét borította be fondanttal, majd a "fonalhoz" sodorgattam órákon át a masszát és tekergettem be vele. A macskát korábban is elkészíthettem volna, de mivel vívódtam a torta témáját illetően, így nem tudtam mit készítsek el előre. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...