2017. február 16., csütörtök

Tojáslikőr házilag


Óriási kedvenc lett a családban, még nekem is ízlik, pedig én nem kifejezetten szeretem a krémlikőröket. Úgy 3-4 éve csinálom karácsonykor, de tulajdonképpen Húsvétkor is lehetne. Vagy bármikor...:-)
Én gasztroajándéknak is ezt adom, mindenki kap egy-egy üveggel a családban. Inkább ne számoljátok ki hány litert szoktam csinálni..


Hozzávalók (1 literhez):

-1/2 liter tej
-2,5 dl habtejszín
-25 dkg porcukor
-5 tojássárgája
-1 tk. vanília kivonat
-2,5 dl alkohol (én Bacardival szoktam, szerintem ezzel a legharmonikusabb)

Elkészítés:

1. A tejet a tejszínnel, a vaníliával és 10 dkg porcukorral felforraljuk, majd kicsit visszahűtjük.
2. A tojások sárgáját a maradék porcukorral robotgéppel elkezdjük összedolgozni. Teljesen krémes állagúnak kell lennie a végére, így ez elég sokáig tart.
3. Ezután a kihűlt tejszínes tejből néhány evőkanállal adjunk a tojásos masszához és keverjük simára.
4. Következő lépésben folyamatos kevergetés mellett csurgassuk hozzá a tejszínes tejet, végül az alkoholt is adjuk hozzá.
5. Töltsük üvegekbe és mehet a hűtőbe. Néhány nap míg az ízek összeérnek, de akár azonnal is lehet inni! Ha tároljuk, 2 hetet hűtőben simán eláll, csak mindig rázzuk fel, mert a vanília leül az aljára. 

Az eredeti receptet anno  Szofikánál találtam, azóta is áldom a nevét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...