2012. szeptember 26., szerda

Marcipános torta

Ez a torta a marcipános próbálkozásaim egyik első darabja volt.



Teljesen egyszerű, semmi nehézség nincs benne, ha azokra a dolgokra odafigyelük, amiket írtam a marcipános bejegyzésben.
Az alaptorta egy tejszínes-epres torta.
Ha a torta kész, megkenjük mindenhol felvert tejszínnel, szép simára húzzuk a végén a felületet.

Hozzávalók a díszítéshez:

-60 dkg natúr marcipán
-15 dkg rózsaszín marcipán
-Smarties cukorka
-cukorgyöngyök

Ez a marcipánmennyiség egy 26 cm-es tortához való.

Megszórjuk a munkalapot porcukorral/keményítővel, majd kinyújtjuk rajta a marcipánt.
Feltekerjük a sodrófára és rátesszük a tortára.
Finom mozdulatokkal rásimogatjuk a marcipánt, hogy mindenhol eltűnjenek a gyűrődések.
Ezután levágjuk a túllógó részeket.
A rózsaszín marcipánból sodrunk egy hosszú kígyót, és körben a torta széléhez illesztjük.

Ebbe a szegélybe én villával nyomtam mintát, de azóta már vannak mintázó eszközeim is (ezekről majd később).
A rózsaszín kígyóból formáztam meg a tetején a 11-es számot is, amit kiraktam a cukorgyönggyel.
Körben Smarties cukorkával díszítettem.
(Mindent, amit a tortára helyezünk, fontos megnedvesíteni (kis vízzel), hogy oda tudjon tapadni a marcipánhoz.)

És tadaaaamm, el is készült a marcipánnal bevont torta:)

Itt egy másik, nagyon hasonló, egyszerű marcipános tortám:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...